درد عشق امیر یوسف

غوغای عشق در دفتر عشق امیر یوسف

درد عشق امیر یوسف

غوغای عشق در دفتر عشق امیر یوسف

...

پسر کوچولو گفت : گاهی وقتا قاشق

از دستم می افتد

پیرمرد بیچاره گفت : از دست منم می افتد

پسر کوچولو گفت : من گاهی

شلوارم را خیس می کنم

پیرمرد بیچاره گفت که من هم همینطور

پسر کوچولو گفت: من اغلب گریه می کنم

پیرمرد سر تکان داد ٫من هم همینطور

پسر کوچولو گفت : از همه بدتر بزرگترها

به من توجهی ندارند

و گرمای دستی چروکیده را احساس کرد

می فهمم چه می گویی کوچولو می فهمم

و شما...

و شما

ای گویش هایی

 که تنها گفتن های کلمه دار را می شنوید

پس از این

 جز سکوت سخنی نخواهم گفت

و شما

 ای چشمهایی

 که تنها صفحات سیاه را می خوانید

پس از این

جز سطور سپید نخواهم نوشت

و شما

ای کسانی که هر گاه حضور دارم

بیشترم تا آن گاه که غریبم

پس از این

 مرا کمتر خواهید دید...   

سکوت

معنای این همه سکوت چیست؟  

میخواهم فریاد بزنم...! 

                               فریادی در اوج سکوت!  

فریادی به بلندی قامت گستاخ عشق...  

می خواهم آنگونه فریاد برآرم که سکوت چندین و چند ساله ام در لحظه ای پاره پاره شود!!!  

می دانم که می دانی سکوتم برای چیست...  

             می دانم که می دانی فریادم برای کیست!!!

نیمه شب

نیمه شب آواره و بی حس و حال در سرم سدای جامی بی زوال

پرسه ایی آغاز کردیم در خیال دل بیاد آورد ایام وصال

از جدایی یک دو سالی میگذشت یک دوسال از عمر رفت و برنگشت

دل بیاد آورد اول بار را خاطرات اولین دیدار را

آن نظر بازی آن اصرار را آن دو چشم مست آهو وار را

همچو رازی مبهم و سر بسته بود چون من از تکرار او هم خسته بود

امد و هم اشیان شد با منو هم نشین و هم زبان شد با منو

خسته جان بودم که جان شد با منو ناتوان بود و توان شد با منو

دامنش شد خوابگاه خستگی این چنین آغاز شد دلبستگی

وای از آن شب زنده داری تا سحر وای از آن عمری که با او شد به سر

مست او بودم زه دنیا بی خبر دم به دم این عشق میشد بیشتر

آمد و در خلوتم دم ساز شد گفتگوها بین ما آغاز شد

گفتمش ......

گفتمش در عشق پا برجاست دل گر گشایی چشم دل زیباست دل

گر تو ذورق وان شوی دریاست دل بی تو شام بی فرداست دل

دل زه عشق روی تو حیران شده در پی عشق تو سرگردان شده

گفت .........

گفت در عشقت وفادارم بدان من تو را بس دوست میدارم بدان

شوق وصلت را به سر دارم بدان چون تویی مخمور خمارم بدان

با تو شادی می شود غم های من با تو زیبا می شود فردای من

گفتمش عشقت به دل افزون شده دل زه جادوی رخت افزون شده

جز تو هر یادی به دل مدفون شده عالم از زیباییت مجنون شده

بر لبم بگذاشت لب یعنی خموش طعم بوسه از سرم برد عقل و هوش

در سرم جز عشق او سودا نبود بحر کس جز او در این دل جا نبود

دیده جز بر روی او بینا نبود همچو عشق من هیچ گل زیبا نبود

خوبی او شهره عافاق بود در نجابت در نکویی طاق بود

روزگار.....

روزگار اما وفا با ما نداشت طاقت خوشبختی ما را نداشت

پیش پای عشق ما سنگی گذاشت بی گمان از مرگ ما پروا نداشت

آخر این قصه هجران بود و بس حسرت و رنج فراوان بود و بس

یار ما را از جدایی غم نبود در غمش مجنون عاشق کم نبود

بر سر پیمان خود محکم نبود سهم من از عشق جز ماتم نبود

با من دیوانه پیمان ساده بست ساده هم آن عهد و پیمان را شکست..

بی خبر پیمان یاری را گسست این خبر ناگاه پشتم را شکست

آن کبوتر عاقبت از بند رفت رفت و با دلداری دیگر عهد بست

با که گویم او که هم خون من است خسم جان و تشنه خون من است

بخت بد بین وصل او قسمت نشد این گدا مشمول اون رحمت نشد

آن طلا حاصل به این قیمت نشد عاشقان را خوش دلی تقدیر نیست

با چنین تقدیر بد تدبیر نیست از غمش با دود و دم هم دم شدم

باده نوش غصه او من شدم مست و مخمور و خراب از غم شدم

زره زره آب گشتم


کم شدم.....

آخر آتش زد دل دیوانه را ......

آخر آتش زد دل دیوانه را

سوخت بی پروا پر پروانه را

عشق من .....

عشق من از من گذشتی خوش گذر بعد از این حتی تو اسمم را نبر

خاطراتم را تو بیرون کن زه سر دیشب از کف رفت فردا را نگر

اخر این یک بار از من بشنو پند بر منو بر روزگارم دل نبند

عاشقی را دیر فهمیدی چه سود ..... عشق دیرین گسسته تار و پود

گر چه آب رفته باز اید به رود ماهی بیچاره اما مرده بود...

بعد از این هم آشیانت هر کس است .... بعد از این هم آشیانت هرکس است

باش با او یاد تو ما را بس است

سلام به دوستان عزیز 

ببخشید که چند وقتی نتوستم به روز کنم.در حین خدمت سربازی بودم که خدارو شکر تمومش کردم.الانم امودم از کافی نت دارام به روز میکنم.ایشالا سر اولین فرصت میام و یه خونه تکونی میکنم .راستی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هم به همتون تبریک می گم امیدوارم ماه پر برکتی براتون باشه. روز خوش 

یا حق